Selecteer een pagina

Meer over Marloes

Als communicatiemanager en copywriter help ik help ik innovatieve en betekenisvolle bedrijven met het vergroten van de zichtbaarheid van hun bedrijf, producten en diensten.

Een tijdje geleden…

In het veelbesproken jaar 2000, waarin de wereld gelukkig toch niet ten onder bleek te gaan, studeerde ik af aan het Amsterdam Fashion Instituut (AMFI). De komst van het nieuwe millennium luidde voor mij een nieuwe tijd in. Gewerkt moest er worden! Ik begon aan mijn loopbaan en ging daarnaast in deeltijd verder studeren. Vier jaar later haalde ik mijn bul aan de Vrije Universiteit met de studie Beleid, Communicatie & Organisatie. Mijn scriptie ging over duurzaamheid, een onderwerp dat toen pas net op de agenda stond, maar waar weinigen nog warm voor liepen.

Radertje

In 2005 was mijn werkende leven behoorlijk op stoom gekomen en begon ik bij Nike, waar ik onderdeel werd van het Europese PR-team. Ik had een fantastische tijd! Maar de druk was groot en de interne politiek niet misselijk. En al kon ik dat spel prima meespelen, bevredigend vond ik het niet. Na bijna vier jaar en tientallen toffe campagnes en fantastische internationale werkreisjes verder begon het me op te breken om een radertje te zijn in een grote machine die draaide om het verkopen van steeds meer schoenen en kleding. Kortom, mijn behoefte aan autonomie en zingeving begon op te spelen…

Groene sapjes

Inmiddels was de financiële crisis losgebarsten, maar desondanks vond ik een leuke baan bij een klein, ondernemend en ambitieus PR-bureau in Amsterdam dat ik kende van hun werk voor Nike. De vrijheid van het freelancen lonkte echter al snel. En in mijn zoektocht naar zingeving was ik ondertussen begonnen aan een parttime opleiding tot yogadocent. Net als velen voor en na mij ging ik voor langere tijd naar Bali, deed er veel yoga en dronk groene sapjes toen ze die hier in Nederland nog vies vonden.

Eigen PR-bureau

Na drie jaar freelancen begon ik in 2014 samen met een oud-collega een PR-bureau in Amsterdam. We vonden een prachtige kantoorruimte aan de Herengracht en werkten voor merken als Bever, Ecco, Garmin, Giant en Orangina. Na drie bijzondere jaren beëindigden we helaas onze samenwerking en stopte ik met het PR-bureau. Het paste niet meer bij het leven dat ik voor ogen had. Wederom lonkte de vrijheid van het freelancen. Als side-business zette ik The Stationery Store op, waar ik nog steeds veel creativiteit in kwijt kan.

Rode draad

Inmiddels is het 2020 en heb ik twintig jaar werkervaring, waarvan alweer tien jaar als zelfstandige. Een boeiende ontdekkingstocht, mét rode draad zo blijkt nu. Maar net als in het briljante boek De Alchemist van Paulo Coelho, openbaarde dat inzicht zich pas na lange tijd, terwijl het altijd al voor mijn voeten lag: zingeving, daar moet ik iets mee doen!

Betekeniseconomie

De tijdgeest lijkt er inmiddels rijp voor. Duurzaamheid is inmiddels wél een hot topic voor veel bedrijven en burgers, maar slechts onderdeel van een groter spectrum. De focus van het bedrijfsleven verschuift langzamerhand steeds meer van winst naar welzijn. De Purpose Economy is in opkomst en purpose marketing is inmiddels een marketingvakterm.

Impact

Mijn motto is: ‘Change is constant’. Mijn hart gaat sneller kloppen van (positieve) verandering, innovaties en trends. Want de status quo brengt ons niet vooruit. Ik geloof in groei, op persoonlijk, zakelijk en maatschappelijk vlak. En in economische groei die samengaat met een positieve impact op mens, dier en planeet. Zodat iedereen er beter – of in ieder geval niemand er slechter – van wordt.

Be good and I help you tell it!

Mijn missie is om innovatieve en betekenisvolle bedrijven (B2B en B2C) te helpen met het creëren van een grotere bekendheid en meer zichtbaarheid voor hun onderneming, producten en diensten. Om zo hun doelgroepen oplossingen te bieden die hun werk of leven beter, mooier, schoner of efficiënter maken.

Vrijblijvend kennismaken?

Vul het contactformulier in, dan neem ik snel contact met je op voor een online kennismakingsgesprek! Neem je liever per email of telefonisch contact op? Dat kan natuurlijk ook.

Marloes Jonker

+31 6 41165055
marloes[at]marloesjonker.nl

Communicatie & Copy

Communicatiemanager
Copywriter
Laatste artikelen
Studio Korthout

Samenwerken?

Mail of bel me! Ik hoor graag van je.