Selecteer een pagina

Meer over Marloes

Ik ben nieuwsgierig, breed geïnteresseerd, veelzijdig, creatief en ondernemend. Die eigenschappen kan ik allemaal kwijt in mijn werk als mediacoach, copywriter en oprichter van The Stationery Store.

Een tijdje geleden…

In het veelbesproken jaar 2000, waarin de wereld gelukkig toch niet ten onder bleek te gaan, studeerde ik af aan het Amsterdam Fashion Institute (AMFI). De komst van het nieuwe millennium luidde voor mij een nieuwe tijd in. Gewerkt moest er worden! Ik begon aan mijn loopbaan en ging daarnaast in deeltijd verder studeren. Vier jaar later haalde ik mijn bul aan de Vrije Universiteit met de studie Beleid, Communicatie & Organisatie. Mijn scriptie ging over duurzaamheid, een onderwerp dat toen pas net op de agenda stond, maar waar weinigen nog warm voor liepen.

Radertje

In 2005 was mijn werkende leven behoorlijk op stoom gekomen en begon ik bij Nike, waar ik onderdeel werd van het Europese PR-team. Ik had een fantastische tijd! Na bijna vier jaar en tientallen toffe campagnes en fantastische internationale werkreisjes verder begon het me op te breken om een radertje te zijn in een grote machine die draaide om het verkopen van steeds meer schoenen en kleding. Kortom, mijn behoefte aan autonomie en zingeving begon op te spelen…

Groene sapjes

Inmiddels was de financiële crisis losgebarsten, maar desondanks vond ik een leuke baan bij een klein, ondernemend en ambitieus PR-bureau in Amsterdam dat ik kende van hun werk voor Nike. De vrijheid van het freelancen lonkte echter al snel. En in mijn zoektocht naar zingeving was ik ondertussen begonnen aan een parttime opleiding tot yogadocent. Net als velen voor en na mij ging ik voor langere tijd naar Bali, deed er veel yoga en dronk groene sapjes toen ze die hier in Nederland nog vies vonden.

Eigen PR-bureau

Na drie jaar freelancen begon ik in 2014 samen met een oud-collega een PR-bureau in Amsterdam, PR RE:PUBLIC. We vonden een prachtige kantoorruimte aan de Herengracht en werkten voor merken als Bever, Ecco, Garmin, Giant en Orangina. Na drie bijzondere jaren beëindigden we helaas onze samenwerking en stopte ik met het PR-bureau. Het paste niet meer bij het leven dat ik voor ogen had. De vrijheid en ongebondenheid van het freelancen lonkten. En ik begon The Stationery Store.

Copywriter en Mediacoach

Inmiddels is het 2022 en werk ik alweer twaalf jaar als zelfstandige. De afgelopen jaren deed ik, naast het runnen van mijn webshop, veel freelance communicatie- en PR-werk. Het allerleukste onderdeel daarvan vind ik het schrijven van teksten. Dus werk ik nu met veel plezier als zelfstandig copywriter.

Sinds april 2022 ben ik ook gecertificeerd mediacoach en ondersteun ik ouders met kinderen van 6 t/m 12 jaar bij de (online) mediaopvoeding. Een zeer boeiend vakgebied vanwege alle uitdagingen die online op ouders en kinderen afkomen. En ook omdat digitale ontwikkelingen nooit stilstaan, bijblijven is een must!

Schermtijd
Samen met mijn gezin woon ik in Haarlem. In mijn vrije tijd geniet ik van lezen, yoga, hardlopen en podcasts luisteren (die laatste twee liefst in combinatie). Ik ben liever buiten dan binnen en liever offline dan online. Toch ben ik zeker niet vies van schermtijd. Zo ben ik een enorme nieuwsjunk en groot fan van Vinted. Ook vind ik het leuk bij op de hoogte te blijven van technologische ontwikkelingen zoals cryptocurrencies, NFT’s en ‘de Metaverse’.

 

Vrijblijvend kennismaken?

Vul het contactformulier in, dan neem ik snel contact met je op voor een online kennismakingsgesprek! Neem je liever per email contact op? Dat kan natuurlijk ook. Of schrijf je in voor mijn gratis nieuwsbrief over mediawijs opvoeden.

Marloes Jonker

marloes[at]marloesjonker.nl

Korte Houtstraat 22-zwart
2011 ZP Haarlem
+31 (0)23 202 30 65

KvK-nr:  50722069
BTW-nr: NL00208831B03

Op de hoogte blijven?

Meer weten over mediawijs opvoeden? Meld je aan voor mijn mailinglist.