Blaas het purpose statement nieuw leven in
Eind mei verscheen er in de Volkskrant een artikel over zingeving in werk. Daarin bevestigt trendwatcher en toekomstpsycholoog Tom Kniesmeijer dat het verlangen naar betekenisvol werk al enige jaren toeneemt. De coronacrisis geeft die zingeving in werk nog een extra zetje, nu er veel meer aandacht is voor mensen met vitale beroepen.
Ook ik herken het verlangen naar betekenisvol(ler) werk. Dat is één van de redenen geweest dat ik alweer elf jaar geleden uit ‘de corporate machine’ ben gestapt. Ik voelde me een klein radertje in een grote machine. Nu ben ik wellicht vaak een ‘extern radertje’, maar ik kan mijn werk en leven zoveel beter laten aansluiten op wat bij mij past en dat voelt vele malen prettiger.
Marloes Jonker
marloes[at]marloesjonker.nl
Mediacoach & Copywriter
Communicatiemanager
Copywriter
Laatste artikelen
Studio Korthout
Samenwerken?
Mail me! Ik hoor graag van je.